سرود شهدای غواص در مازندران تولید شد

ساری - ایرنا - سرود شهدای غواص همزمان با هفته استقبال از پیکرهای پاک 30 تن از این شهیدان در مازندران در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تولید شده است .

آهنگسازی و تنظیم این سرود را که با همخو انی 26 نفر عضو نوجوان پسر مراکز ساری تولید شده ، سید رضا صدرایی بر عهده داشته و شعر آن را میثم رنجبر سروده است .
سرود شهدای غواص در صدا و سیمای مرکز مازندران ضبط شده و قرار است روز نوزدهم مرداد همزمان با تشییغ پیکر این شهیدان در ساری رونمایی شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران در این باره گفت : همزمان با حضور پیکر های مقدس شهدای غواص در استان مازندران این اداره کل با تشکیل ستاد استقبال با سه ماموریت اجرایی در بخش های مراسم در اداره کل ، استقبال کودکان ونوجوانان در روز تشییع شهدا و فعالیت های کارگاهی در مراکز فرهنگی و هنری استان در طول روزهایی که پیکر شهدا در شهر های استان تشییع می شود به اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی ویژه این رویداد بزرگ در مازندران می پردازد.
قاسم عزیززاده گرجی با تاکید بر اینکه کانون پرورش فکری به عنوان متولی تربیت کودک و نوجوان است ، افزود : تلاش می کنیم تا در کنار برنامه های اصلی خود،پیام انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت را نیز به گروه هدف خود منتقل نماییم.
وی با بیان اینکه سرود یک از فعالیت های موثر فرهنگی در انتقال پیام است، تصریح کرد: تولید این اثر در کمترین زمان و با بیشترین دقت و تعهد صورت پذیرفته است و در آن تلاش شد تا در قالب شعر و آهنگ، گوشه ای از رشادت های شهدای غواص به صورت خوش آمد گویی بازگو شود.
** متن شعر شهدای غواص
کبوترا به آسمون خوش اومدین خوش اومدین
شهدای غواص به خونه تون خوش اومدین خوش اومیدن
خدا می دونه چه بی قرار بودند
چقدر مادر ها چشم انتظار بودند
در هر نفس با ولی هستیم
سرباز سید علی هستیم
تا حالا دیی ماهی تو آب، پر بگیره پر بگیره
با دست بسته زندگی شو سر بگیره سر بگیره
خاک علویون شکوفه بارونه
آسمونش بازم ، ستاره افشونه
در هر نفس با ولی هستیم
سرباز سید علی هستیم
کربلا چهار شد سقا اومد سقا اومد
با دست بسته سی ماهی از دریا اومد دریا اومد
فدای دستاتون چه کرمی دارین
قربون پاهاتون پا قدمی دارین
چه کرمی دارین، پا قدمی دارین
در هر نفس با ولی خستیم
سرباز سید علی هستیم.
** برنامه حضور 30 شهید غواص در مازندران
برنامه استقبال از شهدای غواص در شهرهای مختلف مازندران از روز پنجشنبه هفته گذشته پانزدهم مرداد ماه از رامسر در غرب استان آغاز شد و قرار است طی برنامه ریزی انجام شده در هفت محور تا نوزدهم مرداد ادامه یابد.
مراسم معنوی وداع با شهدا 19 مرداد ماه بعد از نماز مغرب و عشا در باغ موزه دفاع مقدس مازندران واقع در ساری برگزار می شود.
تشییع پیکر این شهدا نیز روز بیستم مرداد از میدان شهدا تا میدان ساعت ساری برگزار و سپس برای خاکسپاری به شهرهای مختلف مازندران منتقل می شود.
بر اساس اعلام بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس مازندران از 175 شهید غواصی که پیکرهای پاکشان اخیرا پیدا و وارد کشور شد بیش از 50 نفر از لشکر 25 کربلای مازندران بود.
مازندران در عملیات کربلای چهار 338 شهید داد.ک/3

1654